HomeCampagneBereiken van de kernen

Bereiken van de kernen

Publicatiedatum: 20 nov. 2018

Nog even en we wonen in de nieuwe gemeente Vijfheerenlanden. Een grote gemeente met een uitgestrekt gebied met 14 dorpen en 3 steden. Als we met de auto van Kedichem naar Vianen navigeren zijn we al snel 23 minuten onderweg. Rijden we van Tienhoven aan de Lek naar Everdingen dan doen we er 25 minuten over. Kortom als je op Koningsdag als burgemeester alle kernen en Oranjeverenigingen wilt bezoeken, ben je de hele dag onder de pannen.

Wellicht denkt u hoe gaat de gemeente nu alle kernen en haar inwoners bereiken? We horen de wildste ideeën in campagnetijd. Bijvoorbeeld, dat elk dorp een dorpsraad krijgt. Een aantal dorpen kent die al, en als het vanuit het dorp zelf opgezet wordt is het prachtig. Vergeet echter niet dat zo’n dorpsraad niet officieel gekozen wordt, dus feitelijk alleen adviserend is. Een ander nadeel is dat er weer een stap en mening extra tussenkomt in deze langzame molen.

Natuurlijk is het belangrijk dat inwoners betrokken worden bij plaatselijke ontwikkelingen. Dat kan via een dorpsraad als die er is, maar de gemeente kan ook zelf naar het dorp of wijk komen.

Graag zien wij dan ook dat de gemeente bereikbaar is voor iedere inwoner persoonlijk. U als burger verdient dit.

De politieke partijen hebben hier ook een belangrijke rol in. Als we de kieslijst met partijen bekijken zien we bij weinig partijen een breed gedragen vertolking van alle kernen in de Vijfheerenlanden. Dit vinden wij jammer. Het kan toch niet zo zijn, dat er alleen met Koningsdag aandacht is voor uw dorp. Wat mij betreft, krijgt ieder dorp een volksvertegenwoordiger, die de weg weet op het gemeentehuis. Zodat iedere kern de juiste aandacht krijgt. Stem daarom kernachtig, stem SGP.

Zodat uw stem de bestemming bereikt.

Dirk de Bruijn (Nr.8)